De reis en dag 1 - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu De reis en dag 1 - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu

De reis en dag 1

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

28 Januari 2014 | Verenigde Staten, Charlottesville

Gister om 12 uur was het zover, vanuit Amsterdam vertrok ik naar Washington. Het was een lange vlucht (9 uur) met veel turbulentie. Bij elke schok hield in mijn hart vast. Toen ik over Canada vloog had ik toch wel even een vreugde momentje. Koen je hebt helemaal gelijk, Canada is prachtig! Daarna nog een paar uurtjes turbulentie, maar gelukkig helemaal overleefd en om 3 uur Amerikaanse tijd (NL: 9 uur) kwam ik aan in Washington. Toen door naar het volgende vliegtuig naar Charlottesville. Jammer genoeg had deze 1.5 uur vertraging waardoor ik pas om half 9 naar Charlottesville vloog. Daar zat ik dan met mijn tas tegen me aangedrukt tegen jatterij 5.5 uur te wachten. Om kwart over 9 kwam ik aan en stond mijn begeleider mij al op te wachten. Alle koffers gelukkig ook aangekomen. Zou niet weten wat ik moet zonder mijn 6 paar schoenen!

Ik zit samen met twee meiden (Emily en Marina) in een typisch Amerikaans appartement. Meer praktisch dan mooi, maar het is allemaal hartstikke prima. Nog even thee gedronken en over stereotypen gepraat. Er blijken veel stereotypen ook waar te zijn (Amerikanen zijn overdreven vriendelijk, ze krijgen ontzettend veel American History en moesten elke president kennen, bijna elke Amerikaan heeft een Amerikaanse vlag in hun voortuin, ze frituren alles, ze drinken echt bier uit die red cups en doen daarmee aan beerpong). Maar daar tegenover zijn er ook veel vooroordelen over Nederlanders waar, zoals onze directheid/botheid, gierigheid en de fantastische stamppot. Daarna, na 24 uur wakker te zijn geweest, ben ik eindelijk gaan slapen.

De volgende morgen werd ik om 7 uur wakker. Beetje jammer, want kon tot half 9 slapen. Maar in mijn hoofd was het om 7 uur dus alweer 1 uur 's middags. Een rondleiding gehad over de campus van een van de meiden die naar Nijmegen was geweest afgelopen zomer. Daarna nog geluncht met mijn begeleider en een afspraak gehad met begeleiders en 2 meiden die me helpen. Elke keer heel erg mijn best gedaan overal 'please', 'thank you' en 'nice to meet you' bij te zeggen. Zullen we eens laten zien dat Nederlanders ook vriendelijk kunnen zijn! Daarnaast ook niet gepraat over mijn gewoonlijke favoriete onderwerpen (Ellen, Moniek, Koen, pap en mam, jullie snappen wel wat ik hiermee bedoel). Plus ik heb nog niet 1 keer gevloekt! Terwijl het echt (godverdomme) koud is: -7! Gelukkig is het vandaag de koudste dag en zal het beter worden.

Ik zal morgen wat foto's maken op de campus en deze op de website zetten. De campus is echt prachtig. Alles is een beetje in de Romeinse stijl, waardoor het minder Amerikaans lijkt. Aan de andere kant is alles dus wel wat overdreven en te nieuw, waardoor het weer meer Amerikaans is. Je kunt overal gratis (!!) met de bus naar toe op de campus. Ze hebben voor elke opleiding een ander gebouw, 2 bibliotheken, een paar kerken, Apple store, 2 boekwinkels, uitgebreid gratis (!!) sportcentrum (met drie verdiepingen fitness apparaten, football veld, basketbal veld, zwembad met sauna en bubbelbad, en dan nog heel veel zalen voor andere sporten), meerdere restaurants/eettentjes (er stond zelfs zo'n karretje buiten waar je dumplings kan kopen) en speciale gebouwen voor administratie enzo.

Vanavond gaan de Emily en Marina typisch Amerikaans voor me koken. Ze hebben allebei nog geen idee wat dat is, dus het wordt een grote verrassing. Ik ben ook uitgenodigd om vanavond om 8 uur mee te gaan volleyballen. Ik ben wel bang dat ik dan al slaap.

Kortom ik ben erg moe, maar vind het hier heel leuk. Als ik weer helemaal bijgeslapen ben zal het alleen maar beter worden.

Dikke kus vanuit de VS!

  • 28 Januari 2014 - 23:28

    Karin:

    Sounds very good honey!! Fijn dat je gowd bent aangekomen en wat lief van je dat je vriendelijk probeert te zijn. Niet de oude vertrouwde botte leanne in je verliezem die praat ovwe viese dingen;) die is veel te leuk om te missen! Haha zet m op meis! En ben benieuwd naar de fto's!xx

  • 29 Januari 2014 - 08:56

    Ellen:

    Haha ik ben zo trots!! Hoop dat je je vieze gewoonte daar af gaat leren
    Of niet, ik kan het wel waarderen ;)
    Ben benieuwd naar de foto's!
    Xx

  • 29 Januari 2014 - 16:14

    Shirley:

    He meid. Klinkt super leuk!!! xxx

  • 31 Januari 2014 - 00:41

    Kees En Carla:

    Goed gedaan meissie, we wisten wel dat er een globetrotter in je schuilt

  • 31 Januari 2014 - 10:13

    Rick Derksen:

    Leuk om te lezen! ben wel nieuwsgierig waar je normaal over praat :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 5404

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 04 April 2014

Stage in Charlottesville, VA

Landen bezocht: