Voorbereidingen - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

26 Januari 2014 | Nederland, Geldrop

Morgen is het zover! Dan zal ik om 12 uur vanuit Schiphol naar Washington vliegen en vanaf Washington naar Charlottesville. Ondertussen zijn de laatste voorbereidingen getroffen. Dat mag ook wel, 1 dag van tevoren. Inmiddels ben ik al een tijdje (2 jaar) bezig met het voorbereiden van deze reis. Je zou bijna vergeten dat je ook daadwerkelijk moet gaan. Hier nog even het laatste berichtje vanuit ouderlijk huis voordat ik vertrek.

Gisteren was nog een grote stressexplosie. Ten eerste kwam ik er gister achter dat ik de pincode van mijn creditcard helemaal niet weet. Deze had ik speciaal aangevraagd voor deze reis, maar om hierbij eraan te denken dat ik een pincode nodig heb, was blijkbaar iets teveel. Paniek in de tent natuurlijk! Uiteindelijk kan het makkelijk opgelost worden. Koen zoekt de code thuis op en geeft deze code aan mij door. Pfiewww, dat was opgelost.
Toen kwam het volgende probleem: omdat ik een speciale wekker heb (een bombardement zal mij nog net wakker krijgen), heeft deze wat meer volt nodig (230) dan er uit de stopcontacten van Amerika komt (110). Oeps. Hops, naar de mediamarkt om een andere stekker te halen en een universele stekker set, omdat natuurlijk de Nederlandse stekkers überhaupt niet in Amerikaanse stopcontacten passen. Gelukkig had de Mediamarkt precies wat ik nodig had en was dat probleem gelukkig ook opgelost.
Vandaag kwam ik helaas tot de ontdekking dat United Airlines je niet zomaar online laat inchecken als je voor de eerste keer naar de USA reist. De eerste keer moet dit toch via een kiosk op Schiphol. Dat betekent een uur eerder aanwezig zijn, en dus een uur eerder opstaan. Maar ook dat is nog te overzien laten we maar zeggen. Alhoewel, misschien piep ik morgen wel anders.

Nu wordt het uren aftellen voordat ik ga. Afscheid genomen van iedereen in Nijmegen en morgen nog mijn ouders en Koen. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van alles wat ik daar uitvreet. Inclusief foto's natuurlijk! Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in en mijn volgende bericht zal vanuit Charlottesville zelf komen!

Bye bye!

  • 26 Januari 2014 - 19:23

    Moniek:

    Dat zul je altijd zien hè zo op de dag voor je vertrek. Gelukkig alles opgelost =)! Heel veel plezier daar! En tot over 2 maandjes weer! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 5405

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 04 April 2014

Stage in Charlottesville, VA

Landen bezocht: