Gratis wijn en Blue Ridge Mountains - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu Gratis wijn en Blue Ridge Mountains - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu

Gratis wijn en Blue Ridge Mountains

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

09 Februari 2014 | Verenigde Staten, Charlottesville

Er is weer een week voorbij, dus weer eens tijd voor een berichtje hier.
Doordeweeks is er niet veel bijzonders gebeurd. Ik heb veel gewerkt aan mijn onderzoek, de eerste Amerikaanse colleges gevolgd (1.5 aan een stuk door...) en wat meetings gehad met docenten. Ze hebben hier trouwens ook colleges die 2.5 uur duren aan een stuk door en colleges onder etenstijd. Dan eten de studenten gewoon in de klas.

Eergisteren ben ik naar een (gratis!) wijnproeverij geweest. Hierbij konden we 7 verschillende wijntjes proeven uit verschillende landen. Altijd goed natuurlijk. Daarna zijn we met een groep uit gaan eten bij een restaurant met de naam Miller's. Hier kon je blijkbaar typisch Amerikaans eten. Ze hadden bizarre dingen, zoals Chicken and Waffles wat gewoon letterlijk kip op een Belgische wafel is. Dat durfde ik niet aan, dus was maar voor de hamburger gegaan. Als je bij ons een hamburger bestelt krijg je vaak alleen het vlees. Hier kreeg ik een hamburger op een broodje, met chedar, tomaat, sla, komkommer, augurk en de sauzen die ik wilde. Daarbij had ik ook frietjes en sla en dat voor zo'n $10,- (zo'n €7,50).
Daarna zijn we met dezelfde groep naar iemand thuis gegaan om daar Cards against humanity (een soort partygame als 30 seconds, maar dan anders) te spelen en Moonshine (vies drankje wat naar benzine smaakt) te drinken.

Gisteren ben ik samen met een huisgenootje en een vriendin naar een van de wijngaarden geweest in de Blue Ridge Mountains. Ik zal wat foto's plaatsen hiervan bij dit verhaaltje. Ook hier hebben we wijn geproefd (jammer genoeg niet gratis, maar wel zeker $4,-). 's Avonds zijn mijn huisgenootje en ik naar een bonfire (kampvuur) geweest bij vrienden van haar. Deze vrienden kent ze via haar kerk. Een van de dingen die daarbij hoort is natuurlijk een rondje doen en daarbij zeggen waar je dankbaar voor bent om hier God voor te bedanken. Not my cup of tea zullen we maar zeggen. Gelukkig gingen mijn huisgenootje en ik al weg voordat ik aan de beurt was. Ik denk niet dat ik nog vaak zal meegaan in dit gezelschap. Maar zo kom je wel nog eens wat tegen! Veel mensen hier hebben een 'eigen kerk' wat meer een gemeenschap is. Hierbij maken ze vrienden en doen ze allerlei activiteiten. Elke zondag staan beide huisgenootjes braaf op om een onchristelijke tijd (ha-ha) om naar de kerk te gaan. Omdat Charlottesville bij het zuiden hoort, heb je hier wat meer gelovige mensen. Charlottesville hoort nou eenmaal bij de Bible Belt van de VS. In het noorden van de VS is het wat minder extreem.

Vandaag lekker uitrusten en aan mijn scriptie werken om volgende week weer hard aan mijn onderzoek te werken. Hopelijk is daar in Nederland (en Nieuw-Zeeland voor Carla en Kees) ook fijn!

XOXO!

  • 10 Februari 2014 - 09:00

    Costy:

    Hoi leanne,
    Leuk om iets over je belevenis eten lezen!
    Het is wel een hoe belevenis, fijn dat je sociale huisgenotjes hebt die je ook meenemen, zo zie je veel meer dan als je op vakantie bent!
    Geniet er lekker van.
    Dikke knuffel costy

  • 12 Februari 2014 - 08:06

    Kees En Carla:

    Volgens ons komt het wel goed met jou.
    In de ene hand een glas wijn, in de andere de bijbel.
    Handen tekort dus voor een studieboek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 5393

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 04 April 2014

Stage in Charlottesville, VA

Landen bezocht: