Fotografie en uitstapjes - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu Fotografie en uitstapjes - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu

Fotografie en uitstapjes

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, Williamsburg

Het is weer veel te lang geleden dat ik een berichtje had getypt. Als ik heel eerlijk ben, was ik een beetje vergeten dat ik deze pagina heb. We zijn nu weer 2 weken verder, geloof ik, sinds mijn laatste berichtje. Ondertussen is er van alles weer gebeurd.

Het belangrijkste is het onderzoek. Vier scholen hebben toegezegd en ik ga aankomende woensdag beginnen met testen. Aangezien er weer een sneeuwstorm was vorige week waren alle scholen gesloten de hele week. Dat was echt heel irritant, aangezien er amper sneeuw lag. Amerika raakt nogal in paniek bij elke sneeuwvlok. Oke, de kinderen moeten opgehaald worden met een bus en maandag en dinsdag zou dit niet veilig zijn geweest, maar de rest van de week waren de wegen weer vrij en was alles aan het dooien. Maar door vorige week was het onmogelijk de scholen te bereiken. Vorige week hadden we eigenlijk het plan iedereen in de plannen. Eén school hebben we in kunnen plannen en de rest wordt deze week dus gedaan.

Verder ben ik op twee uitstapjes geweest met hele gezellige meiden: Emily, Natalie en Bethany. Twee weken geleden zijn we naar Monticello geweest. Dat is het huis van Thomas Jefferson. Heel mooi! We hebben ook een rondleiding gehad binnen. Ik vond dat echt fantastisch, het huis was oud en knus. Kleine kamers, mooie indeling, heel Frans. Jammer genoeg mocht ik binnen geen foto's maken. Emily was er al een keer eerder geweest, maar de andere twee meiden niet. Zij vonden het te klein, omdat ze het aan het vergelijken waren met het Witte Huis. Toen ik zei hoe leuk ik dit vond en dat ik veel liever zo'n huis zou hebben kreeg ik als reactie: Yeah, but you're European. Zo, die kan ik ook weer in mijn zak steken haha. Verder hebben we die hele dag foto's gemaakt. We hadden drie spiegelreflex camera's en een systeemcamera dus er zijn mooie foto's gemaakt. Daarbij is Natalie afgestudeerd van een of andere fotografie studie. Natalie en Bethany zitten allebei op een soort training om op missies te gaan. Natalie gaat twee jaar rondreizen in Thailand om mensen te vragen naar wat religie voor hun betekent en te vertellen wat God voor hun is. De boodschap van God verspreiden zeg maar. Natalie is de fotografe en ze gaan met een heel team. Bethany gaat naar Argentinie twee jaar om daar een samenwerking tussen Argentijnse en Amerikaanse kerken tot stand te brengen. Zoals je wel hoort ben ik omringd met gelovige mensen. Misschien wel een keer goed voor mij?

Anderhalve week geleden had ik een symposium: Disabling Normalcy. Dat klinkt verschrikkelijk, maar is eigenlijk heel mooi gevonden. Het betekent eigenlijk: uitschakelen van de norm. Mensen met verschillende vakgebieden: recht, poezie, Engelse literatuur, business professor, architectuur etc. kwamen vertellen over dit onderwerp. Ze hadden allemaal op hun manier iets te maken met de gehandicapten wereld: een vader van een autistische dochter, lichamelijke beperking, blind, doof, en ga maar door. De algemene boodschap was dat mensen met een handicap gezien moeten worden als normaal en niet meer als een uitzondering. Het ging over genetische ontwikkelingen, zoals dat je vandaag kan kiezen je kindje weg te laten halen als het Down syndroom heeft. Een beetje van: wie ben jij om te bepalen of een leven het waard is of niet. Ik vond het echt heel interessant en het vetste was dat alles vertaald werd naar American Sign Language (ASL). Er zaten namelijk (minstens) twee dove mensen in de zaal: de man die het georganiseerd had en een vrouw die een van de sprekers was en business professor was aan de dove universiteit. Ze hadden 5 tolken voor de hele dag, omdat het ontzettend vermoeiend is blijkbaar. De presentatie van de business vrouw was dus in gebarentaal (VEEL LEUKER DAN GESPROKEN TAAL!!) en een tolk zat er tegenover om het te vertalen naar gesproken Engels. Ik moest en zal met die vrouw gaan praten, dus heb ik een tolk gevraagd me te helpen. Het was echt een schat van een vrouw en ik vertelde dat ik naar haar school (Gallaudet) zou komen deze dinsdag (morgen dus) en toen zei ze dat ze wel wilde kijken of er Nederlandse dove studenten zaten op die school. Die heeft ze gevonden en die zal ik morgen ook ontmoeten. Echt heel vet! Kan ik mijn Nederlandse Gebarentaal oefenen met hun. Trouwens, University of Virginia (waar ik nu dus ben voor de mensen die niet opletten) heeft een tolk en ondertiteling bij elke diploma uitreiking. Zo simpel, maar onze school heeft er nooit aan gedacht. Niet alleen handig voor mensen zoals ik, maar ook voor de opa's en oma's die komen kijken. Ik zal thuis eens kijken of ik zoiets voor elkaar kan krijgen bij ons.

Dan hebben we nog afgelope zaterdag. Toen was ik met dezelfde meiden waar ik eerder over schreef, het zusje van Emily en twee jongens van dezelfde training als Bethany en Natalie naar Colonial Williamsburg gegaan. Allemaal mooie huizen met plantages enzo. Ze liepen daar ook in originele kledingdracht rond voor de toeristen. Het was een heel mooi stadje. Aan het einde heb ik ze getrakteerd op en ijsje (vanuit mama) en ze hebben daarop een heel mooi filmpje gemaakt haha. Ze wilden graag dankjewel zeggen (letterlijk dankjewel, ik heb ze dat woord moeten leren). Dus nu heeft mam een filmpje waarop Amerikaanse meiden dankjewel zeggen en het klinkt fantastisch ;).

Dan ben ik aangekomen bij vandaag. Ik word straks op 12 uur opgehaald (voor jullie dus om 18 uur ;) om naar DC te gaan. Suuuuper veel zin in! Ik ga met mijn begeleiders. Vandaag gaan we eerst naar het Natural History museum. Lekker naar dinosaurussen kijken enzo! En 's avonds hebben we een soort theater voorstelling: Shear Madness. En het mooie is, ze doen daar aan ondertiteling. Omdat Gallaudet ook in Washington ligt wonen daar veel dove mensen. Ik zal dus een keer alles kunnen volgen! Morgen ga ik nog veel meer zien in DC. Eén van mijn begeleiders woont heel dichtbij en gaat de rondleiding geven. En dan hebben we 's middags de rondleiding op Gallaudet en ga ik de Nederlandse dove studenten ontmoeten. Ook de professor gaat proberen me nog even te zien voordat ze weer les moet geven. Ik heb er ontzettend veel zin in! Zo leer je zoveel mensen kennen. Ik zal weer heel veel foto's maken en met een wat snellere update komen.

Hopelijk is alles in Nederland ook goed! Ik heb nog maar 3,5 weekjes hier en dan moet ik alweer naar huis.

Tot snel!

x Leanne

  • 10 Maart 2014 - 18:30

    Karin:

    Ha lieve Lean!

    Wat klinkt het toch allemaal goed:)
    Afgezien van de paar vlokjes sneeuw die je onderzoek een beetje tegenwerken is het helemaal top dus daar!

    Veel plezier in DC en tot snel!:)
    xx liefs

    ps. Hier geen sneeuw: 20 (ja 20!!!!) graden. Er zijn al debielen die in zwembroek en hempje rondlopen:P hahaha

  • 11 Maart 2014 - 12:30

    Costy:

    Hoi leanne,
    Wat een leuke meiden! Fijn dat ze je zo veel zien!
    Krijg je wel je onderzoeken optijd klaar?
    En het weer ziet een stuk vriendelijker uit!
    Mocht je thee nodig hebben, ik bestel mijn spullen bij iherb in america.
    Geniet lekker van je tijd daar!
    Groetjes costy

  • 12 Maart 2014 - 10:57

    Marly:

    Ha Leanne!

    Superleuk dat je zoveel leuke en interessante mensen ontmoet!
    En wat goed dat ze daar overal tolken en ondertitels hebben!
    Veel plezier nog en veel succes met je onderzoek!

    Xx Marly

  • 16 Maart 2014 - 12:39

    Kees & Carla:

    Klinkt allemaal heel leuk, maar we hadden niet anders verwacht !
    Goed bezig !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5383

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 04 April 2014

Stage in Charlottesville, VA

Landen bezocht: