Sneeuw! - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu Sneeuw! - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Leanne Wolfs - WaarBenJij.nu

Sneeuw!

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

20 Februari 2014 | Verenigde Staten, Charlottesville

Oke, al is het alweer bijna een week geleden, ik wilde toch even de foto's laten zien van onze sneeuwdag hier.
Afgelopen vrijdag hadden we een sneeuwstorm, wat uiteindelijk voor behoorlijk wat cm. (40?) sneeuw zorgde. En gelukkig houuuuu ik van sneeuw! Was ook meteen de eerste sneeuw van het jaar voor mij.
Samen met Emily (huisgenootje) een prachtige sneeuwpop gemaakt die uiteindelijk groter was dan ons zelf. Al is dat dan ook weer niet zo heel moeilijk gezien mijn lengte, maar toch... we waren trots! By the way, hier ben ik gemiddeld qua lengte (jeej!).

Enige nadeel van de sneeuw was wel dat we de rest van het weekend nergens naartoe konden. We hebben Monticello (huis van Thomas Jefferson) een weekje moeten uitstellen. Als alles goed gaat, gaan we er overmorgen heen met een paar meiden.

Verder heb ik nog iets gepland waar ik veel zin in heb. 11 maart ga ik met mijn begeleiders en eventueel de meiden die me helpen met het onderzoek naar Washington DC. We gaan het Witte Huis bezoeken en, iets waar ik persoonlijk nog blijer mee ben, krijgen een rondleiding op de campus van Gallaudet. Gallaudet is de enige echte dove universiteit in de wereld. Bij het aanmelden voor een rondleiding moet je aangeven dat je graag een tolk wil. Niet een gebarentolk maar iemand die de gebaren voor je vertaalt naar gesproken Engels. Gebarentaal is daar namelijk de norm. Verder is het niet alleen een universiteit maar eigen een dove community. Er wonen mensen, zijn winkels en ze hebben ook basis- en middelbare scholen daar. Lijkt me heel leuke en interessant om dat eens te ervaren!

Verder is het onderzoek eindelijk ook wat gaan lopen. Er hebben inmiddels drie scholen toegezegd om mee te doen.

Allemaal positieve punten dus!

Verder was het gister 16 graden en liep ik in mijn zomerjas rond. Het weekend wordt het ook 15 graden en volgende week vrijdag gaat het weer sneeuwen en wordt het die zaterdag -5. Come on Charlottesville, make up your mind already!

Bye!

  • 21 Februari 2014 - 08:25

    Costy:

    Hoi leanne,
    Hier is het lente!
    Fijn dat alles naar wens verloopt, ik hoop dat je wat warmer weer krijgt, dat je meer kan ondernemen.
    Wat een prachtige gebouwen!
    Een fijn week-end wij gaan vanavond met de wandeclub eten bij de zwaan!
    Hopelijk veroorzaken niet te veel last.
    Groetjes costy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 5367

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 04 April 2014

Stage in Charlottesville, VA

Landen bezocht: